Bendroji informacija
„Mobile-ID“ yra elektroninis tapatybės nustatymo dokumentas, kurį Estijoje pilnai remia valstybė. Pastaraisiais metais jis itin sparčiai populiarėja Lietuvoje. „Mobile-ID“ naudojimas internetu yra labai panašus į tapatybės kortelės, tačiau jam nereikia išmaniojo kortelių skaitytuvo. Juo galite naudotis norėdami autentifikuoti save (t. y. prisijungti prie bankų, interneto svetainių, valstybinių paslaugų ir t.t.) bei pasirašyti dokumentus (patvirtinti operacijas, pasirašyti teisiškai įpareigojančias sutartis ir kt.).
-
Reikalavimai naudojantis „Mobile-ID“
„Mobile-ID“ yra sprendimas, kuriam naudojama SIM kortelė. Taigi naudotojams reikia su mobiliojo ryšio operatoriumi sudarytos paslaugų teikimo sutarties ir specialios SIM kortelės.
Geriausia yra tai, jog kartą suaktyvinę „Mobile-ID“, jį galite naudoti keliuose įrenginiuose. Pavyzdžiui, jei norite kompiuteriu prisijungti prie internetinės bankininkystės, tereikia pradėti prisijungimo procesą pasirenkant „Mobile-ID“, įvesti telefono numerį ir patvirtinti mobiliajame įrenginyje gautą užklausą.
-
Ar galima „Mobile-ID“ naudoti keliaujant?
Taip, be abejo! „Mobile-ID“ kiekvienai operacijai patvirtinti naudoja vieną arba dvi SMS žinutes, taigi, jei turite prieigą prie mobiliojo telefono, būsite pasirengę net prisijungus prie tarptinklinio ryšio!
-
Ar nepilnamečiai gali naudotis „Mobile-ID“?
Minimalus „Mobile-ID“ naudotojo amžius yra 7 metai, bet kiekvienas mobiliojo ryšio operatorius gali nustatyti savo amžiaus limitą. Todėl būtinai pasitikrinkite pas vieną iš pas vieną iš paslaugų teikėjų.
-
Ar norėdamas suaktyvinti „Mobile-ID“ turiu nuvykti į policiją?
Ne, norint pradėti naudotis „Mobile-ID“ jums daugiau nebereikia vykti į policijos ar pasienio apsaugos aptarnavimo punktus. Visą informaciją suteiks jūsų mobiliojo ryšio operatorius, kuris taip pat suaktyvins sertifikatus.
-
Ar tuo pačiu „Mobile-ID“ gali naudotis daugiau negu vienas asmuo?
Ne! Tai oficialus tapatybės nustatymo dokumentas ir juo naudotis leidžiama tik asmeniui, kuriam jis paskirtas.